Lite kommentars svar!

Publicerat: 2012-02-07 Kl: 21:11:54 | I kategori: Allmänt

Tänkte ägna ett inlägg åt att svara/kommentera en del av de kommentarer från den senaste
tiden i bloggen :)


Monika Andersson  ([email protected]) om -14,2 grader:
Hej Ann,
måste instämma med Carina. Tänkte imorse att jag skulle skriva och säga att det
varit lika kul med dina blogg-inlägg som det är med Madde´s. Så du får se till att
även fast Madde kommit hem skriva lite oftare i bloggen framöver.
Hälsningar Monika

Det är alltid lite roligare (tycker jag iaf) om det är fler som skriver i en
blogg, blir oftast lite fler inlägg och det är ju toppen om någon är
bortrest som nu när jag var borta t.ex :)

Sofie Wahl om Årets första markkänning avklarad..: Haha men Elton då :) hoppas du inte har allt
för ont!!
Kul att läsa om Elton, kul att de går så bra för er!

Tack han är en underbar liten häst!

Ann
om -14,2 grader:
Tack så mkt Carina o Monica, kul att ni gillar det. Ska försöka att göra små inlägg
ibland. Rätt kul faktiskt vore kul att berätta lite om vad vi gjorde förr och hur....
Ann

JA! Mer inlägg om hur det var "på den gamla goda tiden". Detta har jag
tjatat på mamma om tidigare :)
amanda om Fråga:
jag blir oftast nervös när det är flera st i ridhuset samtidigt som mig, tycker det är
jobbigt när folk kollar och eftersom min häst inte är så lätt ser det bara ut
som jag är superdålig!sen på tävling blir jag JÄTTE nervös..

Ditt "problem" med ridhuset är nog ganska vanligt förekommande.
Jag vet själv med mig att man ibland blir lite ofokuserad osv om det är
fler i ridhuset. Det som är viktigt att tänka på att man inte ska "rida för
publiken" utan hålla fokus på den plan man lagt upp för sitt ridpass. Är
det folk som tittar så vill man ju såklart att det ska se bra ut och att de
ska bli imponerade av ekipaget och man tappar fokus eller rider bara
saker som man redan är bra på.
Vad gäller tävlingsbiten så är det bara en sak som gäller - tävla tävla
tävla! Det är nog enda sättet att bli säker i det och att om man blir så
nervös som du beskriver är det jätteviktigt att hålla tävlandet på en
"lätt" nivå tills man känner sig säker i tävlingsmomentet.

Lycka till!
CarMonika Andersson om En eftermiddag i soffan........:
Lycka till med Limits operation, och hoppas att du blir bra efter din. Och det är
väl ingen dum ide att du tar över honom. Du behöver väl något nytt att satsa på.
Guldhästen är ju ändå snart 20 år. Hälsningar Monika

Japp gammelmannen är hela 21 i år!!


Carina ottoson om -14,2 grader:
Hejsan Ann!
Vilka bra blogginlägg du gjort/ jättekul! Körde förbi equiterapeuten när jagkörde
hem från Strömsholm i veckan- återkommande rehabträning med voffsen. Jag
svängde inte in men såg den lilla skylten vid vägen. Skulle vara kul att hänga
med - de verkar ju göra ett oerhört bra jobb.
Nu kryper termometern ner / dubbla yllekalsonger!
Godnatt

Det är ingen risk att någon i "The Ottoson family" fryser pga för lite
kläder inte!! ;P
Självklart får du åka med någon gång, mycket intressant och Monica
gör ett grymt bra jobb med VARJE häst!



Emilia om Fråga:
Jag blir lätt nervös när det handlar om hästar jag inte vet någonting om
och jag ska hantera dem från marken, tex ta in och ut från hagen eller
sådär. Inte så nervös att det påverkar hur jag beter mig, men det ligger
i bakhuvudet haha, jag vet inte varför. ;)

Helt rätt instinkt Emilia, man ska ha extra respekt för hästar man
inte känner. Däremot är det viktigt att man inte blir så nervös att
man inte klarar av att behålla det viktiga ledarskapet gentemot
hästen för då kan det absolut bli farligt.
Hästar känner ju på lång väg om man är det minsta osäker, Du
får helt enkelt träna på att hantera många hästar för att bli
säkrare, viktigt är ju i början att det inte är dåligt hanterade
hästar du "tränar" på eftersom det istället kan förstärka din
olustkänsla över okända hästar.


Lycka till!

Jenny om Kallt brrrrr: Hej!

Jag råkade in på denna sida för lite sedan när jag sökte efter trollungar..
Ni kanske redan har sett den men annars kan den säkert vara kul för er
att kika på, den handlar om bellhästarna.. :)
http://www.sussisus.se/bellahastar05.html

(Birgitta Nordlings uppfödningar finns om jag inte missminner mig på www.stallulven.se)
Hälsar Jenny

Tack för tipsen! Extra kul att följa "Bellhästarna" eftersom de
har så fina färger och sticker ut :)


Anonym om Tävlingsbilder!:
Vem va don negro? Ser jätte fin ut!!

Don Negro var en stor och fin herre vi (mamma) fick låna under ca 9månader 2009-2010. Helena Widell äger honom. Mamma tävlade honom t.om MsvB :)


Don Negro "Svarten"
f.- 99 e: Donnerschlag - Goldstern




Blank och fin på framridning i Gnesta!


Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Madde

Grr höll på att bli galen på det här inlägget :/ Fortfarande saknas några ord men jag tror ni kan klura ut vad som ska stå ändå! :)Madde

2012-02-07 @ 21:18:45
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Jessica Eriksson

Hej. :)



Vilken fin blogg du har. :) Kicka in på min blogg som handlar om massa kul och kommentera så skulle jag bli super glad.! :D



Kram Jessica

2012-02-07 @ 21:26:25
URL: http://braveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0