Fråga

Publicerat: 2012-01-31 Kl: 16:00:00 | I kategori: Dagens Fråga



Många ryttare blir spända och nervösa inför och under tävling, men även ibland på hemmaplan.
Själv är jag "skonad" ifrån detta i själva tävlingsmomentet men kan bli spänd och nervös när jag tränar hemma - då handlar det oftast om hoppningen men även om man har en bångstyrig häst som inte gått på länge - typ Rocco.
Då kan jag ibland känna en viss nervositet innan jag väl kommit igång - man vet ju vad de KAN göra :/

Så till frågan:
När känner du dig spänd/nervös i hästsammanhang?



(Tidsinställt inlägg)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag blir lätt nervös när det handlar om hästar jag inte vet någonting om och jag ska hantera dem från marken, tex ta in och ut från hagen eller sådär. Inte så nervös att det påverkar hur jag beter mig, men det ligger i bakhuvudet haha, jag vet inte varför. ;)

2012-01-31 @ 18:55:42
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Christina

när ngn jag känner är inne på tävlingsbanan!!

2012-01-31 @ 20:38:46
Postat av: madde

Ja det stämmer nog bra på mig med Christina! Fast kanske inte så mycket i dressyren - värre är det med hoppningen :P

2012-02-01 @ 09:47:47
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Ann

Spänd kan jag nog bli när jag tävlar men nervös ordentligt blir jag när madde o sofia rider.

2012-02-01 @ 12:43:48
Postat av: amanda

jag blir oftast nervös när det är flera st i ridhuset samtidigt som mig, tycker det är jobbigt när folk kollar och eftersom min häst inte är så lätt ser det bara ut som jag är superdålig!

sen på tävling blir jag JÄTTE nervös..

2012-02-05 @ 18:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0