Livet händer inte på internet...

Publicerat: 2017-05-01 Kl: 18:41:45 | I kategori: Allmänt

Vad är viktigast?
Bloggen har varit dåligt uppdaterad länge men ibland så måste man välja bort saker helt enkelt. Det är ju kul att dela tankar samt att förmedla vad som händer här på gården men man hinner inte med allt!
Då jag varit sjuk till och från och inte blivit av med det så börjar jag nu se ljuset i tunneln.
 
Arbetet måste skötas och hästar tar tid. De som inte håller på med hästar undrar nog vad vi hästfolk är för konstiga individer. Hästarna tar ju den mesta tiden och vill man komma någon vart så är det bara att kämpa på. Ibland får man utdelning för nedlagt jobb och ibland inte.
 
Denna helg har väl ändå gett mycket tillbaka. Lördagen började superbt då ett gäng duktiga ungdomar på ridskolan/klubben var och tävlade kunskapstävlingen Vi i Stallet på Strömsholm. Laget vann återigen och fick en summa på hela 2.500 kr till ungdomssektionen.
Jag känner mig så stolt över att vi har så duktiga elever varje år!
 
Eftermiddagen så var det dags för halvdagstävling det blev nästan storslam för Mariefreds Ridklubb. I LB:2 tog vi 3 placeringar Madde vann på Seamie, Ida Zentio kom 2:a på Sorro och Sofia Olsson kom 5:a på Lady. Själv kom jag sedan 3:a på Demeter i MSVB:4.
Söndagen var det dags för heldagstävling med totalt 5 klasser då vi hade unghästkval här. Dagen började bra i MSVC:2 där Madde kom 7:a på Seamie i debuten. Avslutades med en vinst för Madde på Millet i St Georges så kul!
Idag var det sedan en ny heldagstävling som var helt ok men lite stolpe ut. En placering i LB:2 för Ida Zentio och MRK:s lag blev ner petade från placering av klassens sista ryttare som gjorde att laget blev 4:a men ändå en super prestation av laget där vi hade med 2 lektionshästar som skötte sig mycket bra. Så kul alla rider dessutom väl.
Dagen avslutades med debut i MSVB:5 för mig och känner mig lite sur över att jag inte kunde hålla ihop ridningen hela vägen började bra- bättre än i lördags men hade i slutet många dyrbara missar med en 0 i ett byte kofficient 2 kostar.....
 
Hann med ett pass på utebanan efter tävlingen och ska snart ut och ha lektioner.....
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0