Det närmar sig...

Publicerat: 2017-07-05 Kl: 22:30:33 | I kategori: Allmänt

Årets största hästfest i Mariefred!
Men det betyder mycket arbete också och ork....
Ni kommer väl och tittar på MRK:s stora tävlingar 7-9 juli?
Innan en tävling så ligger det väldigt många timmars förberedelser. Det ska bokas domare planeras klasser och göras propp, fixa sponsorer, beställa rosetter, fixa ryttarmiddag, preppa ridhusbotten, städa hela anläggningen (vilket är ett stort jobb då vi dessutom är en stor arbetsplats i o m vårt nybygge), städa alla stallar, köras in spån, fixa startlistor vilket inte är det lättaste jobbet.....jag önskar att alla tävlingsryttare arbetade ideellt hemma i sin egen förening med just detta jobbet.
Jockes kommentar är bäst: Vi kanske ska ha lite högre klasser och nivå på tävlingen nästa år så kanske de som rider vet lite mera....ja man kan ju inte ha högre klasser än vad vi har nu.
Vet inte hur många telefonsamtal jag och Sofia fått om önskningar om ändrade starttider denna veckan. Man vill starta tidigare eller senare osv.
Men det kanske blir bättre?
Har ikväll fixt desserten till fredagens ryttarmiddag skönt att ha det klart!
Imorgon ska alla rummen i ridhuset saneras från byggdamm och göras iordning för boende.
Själv hoppas jag på att kunna rida på fm på mina "guld" hästar i lugn och ro innan städningen.
Idag har jag laddat med en uteritt på Melete och ett hopp pass på Demeter.
Det bästa på dagen är att besöka våra fantastiska föl i hagen och njuta......
Se om jag kan fixa några bilder från min mobil.
Vi ses väl i helgen?
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0