En kort återblick från helgerna....

Publicerat: 2017-01-03 Kl: 15:36:56 | I kategori: Allmänt

Som väl alla märkt som följer bloggen så är denna ej högsta prio just nu. Att arbeta med hästar är inte bara ett arbete utan ett kall kan man säga.
Det känns som att man aldrig riktigt blir klar eller räcker till. Hästarna och verksamheten tar ju väldigt många arbets timmar i anspråk och sedan har man resten av livet runt ikring.
Jag tycker att det är viktigt att försöka koppla bort tex datorn när man är ledigare kanske jag ska säga. För när det är jul så ska man ju hinna umgås med familjen och äta god mat.
Är extra stolt över att jag faktiskt kan låta bli att starta datorn över en hel jul helg. Vilket jag inte kunde förut.
 
Vår jul var väldigt trivsam. Ok jag la många timmar i köket dagen innan men det tycker jag är kul. Vill ej köpa färdig mat utan gör i princip det mesta själv.
Juldagsmorgon så var det upp till stallet samt förbereda julgröten som vi åt tillsammans med de inackorderingar som hade möjlighet att vara med.
De dök upp vid 8 och vi fixade all mockning, fodring etc på 40 min avslutade med en mysig frukost i lugn och ro.
Julmaten äter vi sedan vid lunchtid och i år var det bara vår familj och till kvällen dök mina föräldrar upp tillsammans med min lillebror och nya fru.
Hästarna tar vi in innan Kalle Anka som vi alltid tittar på eller rättare sagt jag tror att vi sov då.
Så då var det dags för julklapps spel som är väldigt kul ide´ då vi slutat att köpa julklappar till varandra. Därefter mera mat.....och kvällsfodring av hästarna.
Juldagen har vi alltid stallet själva och det går ganska fort som sedan avslutades med en långpromenad.
Hästarna har fått vila över julhelgen då vi alltid vaccinerar hästarna innan jul.
 
Nyårshelgen ägnades åt ett riktigt stort firande hemma hos oss. Vi var 14 personer och kan säga att nyårsafton åter ägnades framför spisen....
 
I övrigt så har vi haft mycket privatlektioner och på lördag börjar ju ridskolan igen. Så helgerna rinner undan snabbt.
 
Innan dess så ska det hinnas med en dressyrkurs på fredag och snart ska jag gå ner och fixa fika till vårt dagläger vi haft idag. Sofia ska ha en hoppkurs för ett gäng från Stockholm under eftermiddagen och kvällen.
 
Imorgon ska vi hoppträna själva och jag hoppas att jag mår bra. Jocke har varit sjuk över helgerna i influensa och jag har lyckats hålla det borta men har ont i halsen nu så vi får se hur det blir.
 
Återkommer med en tillbakablick på 2016.
 
God fortsättning önskar jag alla läsare
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0