Hög på att jobba....

Publicerat: 2017-02-12 Kl: 19:34:52 | I kategori: Allmänt

Då betyder det att man gillar sitt jobb!
Helgens kurs är avslutad! Hoppkurs med nya och duktiga ryttare. Tänk vad kul det är att undervisa. Nöja kunder och nöjda hästar. Kluriga banor fick de och några undrade om de kunde få ha en hoppgrupp här på helgerna. Så kul!
Så glad över våra fina hästar som gör sitt jobb så bra utan bra hästar ingen bra verksamhet.
 
Alla vill komma tillbaka och det var några riktigt tuffa tjejer med som sysslade med banracing på motorcykel så det fick vi höra om igår kväll hur de kör på banor i 250 km i tim. Låter häftigt!
Nej ska inte börja med det - lät dyrt!
 
Imorgon så är det ny vecka och nya tag jag har faktiskt fått energi även om jag just nu är lite trött. Var duktig och lejde bort mina kvälls lektioner idag men det satt hårt inne.
 
Snart får jag börja jogga min fina häst - som jag har väntat på det. 10 månader har gått och jag hoppas verkligen att hennes ligamentskada är utläkt så att jag får fortsätta att träna och rida henne.
Nedräkningen har börjat! Vecka 10 är det återbesök efter lite joggning så då vet jag på riktigt.
 
I övrigt har det varit sjukt kallt men att ha hoppkurs är inget man fryser av speciellt inte med mina värsta jaktstövlar som nog är gjorda för att stå på pass. Inte att traska runt i ridhuset och lyfta bommar för frusit har jag inte gjort.
 
Finaste!
Ann
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0