Fylld av energi!

Publicerat: 2017-08-28 Kl: 22:16:17 | I kategori: Allmänt

 
Ja då var man satt i arbetsselen igen. Taggad av en massa fantastiska ritter så började jag dagen med två dressyrpass. Alltid lika kul att komma upp i sadeln efter några dagars vila.
Gick ju upp extra tidigt i torsdags så att jag hann rida båda hästarna innan vi åkte på lite ledighet. Så tre dagar vila fick hästarna och de kändes båda två på "hugget" och arbetsvilliga.
Före lunch red min nyinsatta  rid grupp på dagtid- känns skönt att kunna ha lektion i grupp även på dagarna.
Alla red dessutom mycket bra då är det extra kul att undervisa.
Hunnit med lite målning av ridhuset men det tar ju sin lilla tid.
Kvällens rid pass var banhoppning jag tror att alla elever inspirerats av Peders fantastiska ritter under EM. De red helt enkelt fantastiskt!
Så roligt att stå i manegen.....
Några anmälde sig även till pay and jump som vi har på ridskolan 22 september. Hoppas de inspirerar några flera så att vi får lite ridskoleryttare att rida KM i höst.
Imorgon ska jag och Sofia hoppa för jag har blivit anmäld på hopptävling i helgen.....
 
Idag har Duke fått komma hem från betet och barnpassningen av Hermes och Prometheus dags att börja arbeta och fortsätta utbildningen.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0