Livet på landet - en riktigt liv.......

Publicerat: 2016-10-15 Kl: 20:11:14 | I kategori: Allmänt

Ja vad mer kan man begära?
Såg en kompis som skrev att nej man kanske ska flytta in till staden/Strängnäs.... varför då undrar jag?
Visst det är mycket slit varje dag, gårdagens tävling kändes sur. Min fina fux hörde saker utanför och blev spänd vilket resulterade i missar och många missade poäng. Men livet går vidare och det är bara på det igen.
Efter mina lektioner idag så var det dags för uteritt. Fick med mig Tina på Joe och vi var ute och galopperade - ganska mycket.....Tina var i alla fall som ett barn på julafton.
Vi red på två gäng /ganska stora flockar med dovhjort och naturupplevelsen är enorm.
Demeter tyckte det var härligt att få sträcka ut ordentligt och slippa dressyren.
 
Nu vankas det snart mat. Vi äter rätt bra mat på det här stället - idag vildsvins file och kantarellsås. Tur man är gift med en jägare.
Igår kom han hem som ett barn på julafton som fått sin finaste present då han sköt en 14 taggare....hoppas att jag kan visa någon bild så småningom.
Här omkring är det i alla fall lugnt på älgjakts fronten eftersom i detta älgskötselområdet som vår gård tillhör har älgjakts förbud pga för få älgar. Men Jocke jagar ju på andra sidan E20 också så där får de skjuta.
 
För att återgå till tävlingen igår så gick det ju bra för några andra i alla fall. Madde vann LA:4 på Boss och Christina kom 2:a lite kul att två ponnyer tar de två placeringarna på en tävling med ridhästar......
 
Veronica fick den sura första utanför placering. Så det var väl ändå en helt ok tävling för MRK!
 
Får bli en bild från Canada samt om någon läsare i bloggen är intresserad att åka och jobba i Canada där vi var 2017 så kontakta mig då de på tisdag släpper arbetstillstånd för 2017 i Canada så kan ni/du får mer info från mig
Ann
f
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0