Stolt mamma....

Publicerat: 2016-11-06 Kl: 18:29:56 | I kategori: Allmänt

Vilka tävlingsdagar!
Börjar med att Sofia äntligen fick komma ut och tävla med racer Pebbles i fredags. Det är ju väldigt länge sedan de var ute på tävlingsbanan och hon var tydligen sjukt pigg. De hoppade en 1.20 klass i Hamre och var felfria i grunden i omhoppningen hade de 3:e snabbaste tiden utan att Sofia hade tänkt rida snabbt vilket Pebblan tyckte så de hade tyvärr 2 ner i omhoppningen  men otroligt bra start.
 
Vi har haft KM i två dagar på ridskolan och jag red MSVB:4 på Demeter som kändes riktigt fin, det kommer bli riktigt bra. Jag har ändrat en hel del hur jag rider så när detta sitter så kommer det bli enkelt på riktigt. Fick flera 8:or och mycket beröm av Lotta Finstorp efteråt.
 
Madde startade Samoa som aldrig gått ett program och det gjorde de strålande.
 
Lördagen åkte Madde till Enköping och red nationell S:t Georges och blev placerade! En fin 5:e plats blev det.
Eftermiddagen reds hopp KM på ridskolan som jag hade tänkt rida. Tyvärr under framridningen så hörde jag i högtalarna att en ryttare åkt av och det var då bara att sitta av och ta in hästen. Detta tog sin lilla tid då vi hade ambulans här. Det slutade ändå hyfsat då det var en hjärnskakning som man ska vara försiktig med.
Jag beslutade då att inte hoppa då det kändes som att det inte var så viktigt.
Sofia deltog på vår fina lektionshäst Mickis och gjorde verkligen en suverän runda. (Vi har stilbedömning i vårt KM) Typ över 90 % fick hon och det var en runda som var en fröjd att se.
 
Härlig middag på slottspaviljongen på kvällen med MRK och prisutdelningar. Många glada och utklädda medlemmar var på plats.
Idag åkte då Madde iväg igen till Enköping och red Intermediare I på Millet. Det gick att följa bedömningen hela ritten och jag fick gåshud när poängen snurrade runt 66-67%.
Slutresultatet blev över 66 % och en PLACERING! 6:e plats i ett mycket starkt startfält dessutom deras första placering i denna höga klass.
Millet och Madde har tävlat färdigt för i år men Sofia har fortfarande hopptävlingar inbokade.
 
Känns som vi kommer att starta upp 2017 väldigt taggade.
Ann
Racer Pebbles
Fina Millet
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0