Vad är det för fel på människan?

Publicerat: 2016-05-08 Kl: 22:36:04 | I kategori: Allmänt

Kan man undra många gånger hur uppfostrar vi våra barn tex.......för det kan väl inte vara vuxna som beter sig på detta sätt?
Torsdagens ponnyhoppning var nog inget vi vill göra igen i klubben. Har aldrig varit med om något liknande. Dock läst om det i ridsport när man svinat ner på tävlingsplatser under natten på ponnymeetings. Så vi ska väl vara glada att vi inte hade ett ponnymeeting.
Började med att alla nya toarullar vi ställt ner på utedassen kastades ner i toan. Hinken med sand för att fimpa i lika så.
Domaren påtalade detta och en stund senare så upptäcktes att elelementet på riktiga toan stod på max värme med ett antal toarullar intill.
Sedan så hade även tavlorna som satt på utedassen kastats ner i utedassen.
Jag blir bara så förbannad och ledsen. Vår anläggning ligger 6 km från centrum och tveksamt om någon/några  har gått ut till oss för att sabotera så jag antar att det är någon som åkt med på tävlingen och tyckt att det var skit tråkigt att följa med men jag kan ju ha fel.....
Så många människor som arbetar ideellt för att erbjuda tävlingsryttare möjlighet att tävla. Det tar mycket energi från en liten klubb som vår.
Hoppas verkligen att detta inte är en trend och med tanke på att jag sitter aktiv ideellt i distriktet så kommer jag även ta i denna frågan där i Tävlingskommitten och distrikts styrelsen det kan inte vara meningen att flera ska råka ut för detta. Det är ju två omgångar kvar i ponny allsvenskan och det var verkligen så många människor här i torsdags så det är svårt att hålla koll på alla.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0