Varken tid eler lust med datorn..

Publicerat: 2016-03-13 Kl: 08:27:30 | I kategori: Allmänt

Ska snart ut och mocka samt förbereda min dressyrkurs idag. En nyinflyttad elev som kommer med sina gamla rid kompisar från Vällingby för att finslipa dressyren.
Igår hade Sofia hoppkurs på eftermiddagen för ett annat gäng från Stockholm som regelbundet kommer hit och hopptränar.
De rider ett markarbetes pass och fikar och därefter banhoppning. Alla verkade nöjda när jag träffade dem i stallet både med sina hästar och hoppningen. De bytte hästar denna gång alltid nyttigt att rida olika. Dessutom fick finaste Helios gå med.
Sedan är det bara att ladda till nästa helg då ICA:s ridsektion kommer på en av sina regelbundna weekends. De kommer två gånger på våren och två på hösten.
Så nu drar alla kurser igång som ska varvas med tävlingar.
Hästarna fick vila igår då jag tillbringade dagen på Multeum i Strängnäs.
Det var ett möte som kommunen inbjudit alla föreningar till för att få input från oss hur satsningar inom idrotten skall ske i ett långt perspektiv inom kommunen.
Mycket givande möte en hel del var där men det saknades många. Detta var ett ypperligt tillfälle att synas och göra sin röst hörd.
Vilket jag o Veronica naturligtvis gjorde. Så nu kommer kommunen ha mycket svårt att förbise ridsporten i vår kommun......hoppas jag!
Jag påpekade vilken samhällsnytta en ridklubb är och hur mycket barn och ungdomar som vi har i vår verksamhet. Samt vikten av att idrott skall vara jämlikt. Ridsporten i sig är den enda som tjejer tävlar mot killar oavsett ålder om man nu inte rider ponny förstås.
Penningpåsen som kommunen fördelar måste ju också fördelas rättvist i förhållande till antal utövare.
Som jag sa: Alla som rider får betala alla kostnader för sin ridning och dessutom via skattsedeln betala för andras idrottande i andra sporter!
Vi hade givande samtal med skytteföreningen i Mariefred och de bjöd in oss att ta med våra ledare för att prova att skjuta. Så det ska vi nappa på.
Kom också fram till att våra idrotter var styvmoderligt behandlade inom kommunen och att vi har svårt att nå fram.
Ann
Kommentarer
Postat av: Christina

Jag vill skjuta!!

2016-03-15 @ 22:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0