Surt sa räven.....

Publicerat: 2016-03-31 Kl: 22:35:52 | I kategori: Allmänt

Jaha tävling idag då - stolpe ut kan man kanske säga. Konstigt nog är jag inte så besviken trots allt. Min kära lilla fux har ju varit på Strömsholm en gång tidigare då fick Eva-Karin stänga sargen i framridningsridhuset eftersom min lilla häst bara gick på bakbenen och försökte gå ut...
Hon var spänd redan när jag ledde henne upp till ridhuset och gick och blåste gick helt ok att värma upp ändå hade gått om tid på mig.
När det var dags för oss och vi kom in i stora ridhuset så var det ju lite mer än hon är van vid.
Blev mycket spänd och ville inte gå men jag lyckades snurra runt henne och fick igång henne men fick startsignal direkt så jag hann ej ta mig runt hela banan tyvärr. Det blev mycket blandade siffror kan man säga men det gäller att tänka positivt. Hade 7,5 på inridning och 7 på alla travlängningar och några byten och uppridning men som sagt var spänd i många delar och lågt där det kostade för mycket.
Är ändå så glad över min fina häst och träffade en bekant som är domare efteråt som tyckte att hon var riktigt fin och att det såg bättre ut från läktaren än vad mina poäng var vilket ändå var en liten tröst.
Nu är det bara att ladda för en stentuff fredag. John Ricketts kommer hit för markträning av hästar och jag har 5 privatlektioner ska hinna rida lite också.
Sedan är det bara att ladda inför tävling söndag med Melete.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0