Ny vecka och nu är våren nog på gång...

Publicerat: 2016-03-14 Kl: 22:35:17 | I kategori: Allmänt

Varmt i luften idag men det lär dröja innan jag tar av mig underställ och mössa.....
Däremot åker kläder av när man rider. Fick ett svettigt pass med Demeter idag. Vila i två dagar är inget bra recept på henne. Men det var bara att rida på och till slut så blev hon bra.
Melete kändes som vanligt = fin.
Nyss avslutat mina kvälls lektioner med ett gäng duktiga elever och hästar. Serpentinbågar var på programmet idag.
Har även haft två glad pensionärer här på dagen som ridit privatlektion. De har ridit förr mycket men ej ridit på många år. Oj vad duktiga de var och glada det var andra gången de var här och som den ena sa att hon hade känts sig pigg en hel vecka efter förra gången de var här.
Häftigt med ridning man blir aldrig för gammal såg på Equipe att på tävlingarna i Åstorp i helgen så startar Ulla Håkansson GP! Ulla är född 1937 har tagit 12 SM-guld och två EM guld med svenska landslaget svår slaget.
 
Eftermiddagen ägnade jag åt att skrapa fram 4 stycken hästar ur leran först mina damer som rullar sig varje dag tur att de ändå har täcken.... och sedan de två dräktiga damerna Thaleia o Samoa de har dock inga täcken på sig leran och dammet satt sedan på borstaren dvs mig såg inte klok ut!
Denna veckan blir en intensiv träningsvecka.
Imorgon är det hoppträning hela förmiddagen för Erik. Torsdag dressyr träning för Mads som nu kommit hem ifrån sin sensationella tävlings sejour i Italien.
4 vinster i GP o GP kür på två helger. Så kul!
Fredag programridning för Gunilla Å.
Helgen blir intensiv med glada ICA -gänget på plats.
 
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0