Långa arbetsdagar...

Publicerat: 2016-06-21 Kl: 23:05:12 | I kategori: Allmänt

Trots att ridskolan är slut.....Idag blev det ca 12 timmar men för Jockes del vet jag inte ens om han kommer hem innan klockan slår 24.00. Han sladdar vägen efter allt regn.
En blandad dag som just nu känns skit. Började bra med hoppning på min fina Demeter som gick som en klocka.
Jacqueline var också duktig.
Sedan det tråkiga veterinär besök för att kolla Meletes svullnad på utsidan av kronan.
Hon har troligtvis fått en smäll där och det syns även på röntgen och vid ultraljud så är det även skada på ligament.
Hon är inte halt och Toves kommentar att det borde hon vara måste vara en "hård" häst. Så nu är det lång vila som gäller......så ledsen för mina hästar betyder mycket för mig och det är bara att hoppas att det inte tar alltför lång tid. Maddes kommentar att det är ju sådana risker man får ta när man låter hästar vara hästar och gå tillsammans i stora hagar och inte i en liten ruta själv.
Men då får det vara så för det är så här jag vill att hästar ska leva så då får man ta den risken helt enkelt.....
 
Helgen har varit tuff och någon dator har man inte ens hunnit öppna.
Fredagens klass fick jag en nolla i protokollet med kofficient 2 så det kostade en hel del %. Lördagen gick bättre men första utanför placering sur plats.
Söndagen kändes ett snäpp bättre men surt låga poäng. Kändes bättre när flera andra ryttare hade samma känsla men fick lägst % i denna klass.
 
Längtar till midsommar då ska jag vara ledig....
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0