Betes släpp...

Publicerat: 2016-06-01 Kl: 23:21:00 | I kategori: Allmänt

 
 
 
Under eftermiddagen idag så var det då dags. Sussie Stenfors kom hit med sin travare med föl som Samoa gick ihop med förra sommaren.
Vi lastade och körde dem till granngården Åbykvarn då kan vi även se dem hemifrån.
Gick bra att lasta och även utsläppet gick bra men Samoa var väl snurrig i början och for omkring och fölis hade fullt sjå att hålla koll på mamma.
Det märks att hon bara är 4 år och första fölet.
Ikväll efter mina lektioner så cyklade jag dit för en extra koll är nog lite hönsig av mig just nu....
Allt var lugnt endast Sussies hästar hade tíd att hälsa på mig.
Nu ska jag gå ner och kolla Thaleia en sista gång innan läggdags. Det är inte dags ännu men känner mig ändå osäker då Samoa lurade oss så totalt.
Hon har inte fyllt i helt i juvret och inga vaxproppar på gång hon var ju väldigt tydlig förra året och de brukar vara likadana år från år.
Det är det som är skönt när man har avelssto som får föl regelbundet.
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0