DÅLIGT med uppdatering här!

Publicerat: 2016-07-25 Kl: 22:38:53 | I kategori: Allmänt

Inser att datorn har fått vila. Även om vi inte gjort det själva även om vi sett till att njuta lite de sista dagarna med sol och poolbad och party så är det alltid hästar som ska skötas ridas vattnas byta hage etc.
Nu bara längtar vi efter regn.
Stona med sina föl kräver mycket bete så att de producerar ordentligt med mjölk. De går nu på nytt fräscht bete men ikväll när jag var uppe såg jag att de betat på bra över helgen.
Min fina fux har fått ett par dagars vila och igår kväll var hon som en dröm att rida. Är sjukt nöjd med min sadel!
 
Idag så startade vårt första läger så jag gick upp extra tidigt och satt i sadeln vid 07.00 för att hinna med allt. Hade tänkt rida en till innan det var dags för lektion men vi hade en tuff inhämtning från hagen som tog väldigt lång tid.
Genomsvettig och förbannad så fick vi till slut hem Marko och Mickis som är väldigt svårfångade........vi fick till slut låta dem gå med hem lösa och det gick sådär eftersom Marko sprang ner på vallen och sedan till stona. Vi fick mota hem honom med eltråd som vi höll emellan oss.
Nu får de inte gå ut med de andra jag gör inte samma resa en gång till.
 
Roligt familjeläger med totalt 16 deltagare 10 barn/ungdomar och 6 mammor.
Red två hästar till i värmen och man blir rätt trött av denna stekande solen hela dagarna.
Min stegräknare kom upp i 28 km idag....så nu sitter jag still i soffan -välförtjänt känns det som.
 
Förutom allt annat så måste jag ju sköta mina planteringar har en hel del nyplanterat denna sommar och det är bara att vattna på...
 
Imorgon har de lovat regn så det är bara att hoppas..
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0