Ridskolestart ikväll!!! Nu kör vi...

Publicerat: 2016-01-06 Kl: 22:04:28 | I kategori: Allmänt

Ja då är vi igång igen. Nytt år och vårterminen startade ikväll. Det var däremot många elever som inte dök upp en del var avbokade andra inte....så hästarna gick ganska ojämnt kan man lugnt säga. Flera hästar gick inte alls...
Idag har hästägaren varit här och tittat när Madde red Bad boy samt ridit själv och hon var mycket belåten!
Bra jobb Madde har gjort med honom.
Det är ytterligare "ett ben" vårt företag ska utveckla att ta emot hästar och ponnyer för utbildning och försäljning. Kul med nöjda kunder och han har verkligen utvecklats massor. Han är häftig att se på. Vore kul om Madde kunde lägga ut några bilder....
Själv har jag ridit två hästar i kylan. Demeter som jag gjorde en serie i vart fjärde på det tar sig......lycklig var jag i alla fall. Helios var nästa häst jag fattar fortfarande inte hur han kan kännas så himla fin han har verkligen fina gångarter. Galoppen känns så fin och även bytena lätt i handen framme för skänkeln. Fina skolor ja allt känns super.
Men så har ju vintern kommit på allvar just nu är det över 17 grader kallt men det var helt ok att stå i ridhuset ikväll blev inte så kall och värmde upp med lite kvällsmockning hos lektions hästarna.
 
Lät min lilla övning vara kvar efter hoppgruppen så ska jag galoppera över lite klossar imorgon bitti. Man känner sig inte så sugen att rida ut som variation i arbetet när det är så här kallt. Bättre att jobba lite markarbete.
 
Hm var ju inte meningen att bli två bilder men denna är nog från förra vintern misstänker jag på mig o Helios
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0