Ont i halsen ont i kroppen.....

Publicerat: 2016-01-03 Kl: 19:20:40 | I kategori: Allmänt

Just druckit en stor kopp varmt te med färsk ingefära. Har inget bra yrke på vintern. Men hoppas det blir bättre när ridhuset blir klart. Vi har ju haft stallet idag också och började morgonen med att mocka släppa ut hästar och rida Melete.
Då blir man varm och svettig sedan ut i ridhuset för ett lektionspass och gisses vad kall jag var på slutet. Fortsätta mocka resten hjälpa Sofia med lunchen då blev man varm igen. Efter lunch så var det dags för teori vilket betydde upp på nästa häst-Demeter blev duktigt svettig red till slut i bara min E-foder tröja. Kall igen efter det men då upp och bytte alla kläder underst innan ut för att ha ett hopp pass.
Jag har så mycket kläder på mig när jag har lektion så man blir helt slut av att släpa runt i tunga men dock varma stövlar inköpta i jaktbutik lager på lager och så ytterligare ett lager på överkroppen. Mina bästa täckbyxor men det är inget att rekommendera att rida i.......
Båda hästarna kändes bra.
Madde red Bad boy på teorin och han har verkligen utvecklats på den tid han varit här. Fin liten häst!
 
I jul helgen har Madde även sålt en häst till men mer info kommer när det besiktats vi hoppas på att få hit en veterinär så fort som möjligt. Så det händer saker här trots alla helger.
Imorgon så är det ju dagläger för yngre barn och på eftermiddagen kommer ett gäng från Stockholm hit för hoppkurs. De brukar komma ca 4-6 ggr per år. Rider ett markarbetespass fikar och sedan banhoppning.
Jocke har fått vara ledig idag och kom leende hem med sin fantastiska hund och en stor galt på flaket. Stor och med rejäla betar.......snacka om stolt hund.
1,7 mil hade tydligen hunden sprungit idag så han ligger här och vilar.
Imorgon är vi full styrka igen och jag hoppas att jag då är" fit for fight" igen.
Fick bli en bild som är drygt året gammal då jag lyckades lura upp Jocke på min stjärna se när jag lyckas nästa gång......
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0