Olika dagar olika måenden....

Publicerat: 2016-01-05 Kl: 18:19:50 | I kategori: Allmänt

Hade jag skrivit igår hade det blivit: I am in heaven idag not....
Gårdagens ridpass kändes super och avslutades med ett stort leende nästan tårögd. Jag red Helios för första gången sedan ca 10 augusti. Han fick ju en hovspricka som blödde var aldrig halt men han fick vila länge och halva höstterminen fick han leka ponny på ridskolan.
Ville ju inte utsätta honom för för stor vikt och då passar det ju bra att bära runt på små barn vilket han gjort superbt!
Våra nya ponnyer tar ju lite tid att skola in så då får våra "gamla" trotjänare agera ponnyer.
Vilken lycka att rida igen och det kändes som att han var i full träning. Lösgjord redan från början härlig framåtbjudning och klock rena byten åt båda hållen. Så den där pållen får nog följa med mig och Demeter ut här i vår på en och annan MSVB:4.
Tycker fantastiskt mycket om Helios även om han var Maddes från början jag hade nog velat haft honom men när han skulle ridas in så hade han lite sadeltvång och en o annan ryttare åkte i backen. Nu är han som ett lamm och har så varit sedan unghäst tiden. Det är ju något alldeles speciellt att rida en häst som man varit med om från början, redan med hans mormor som är samma mormor till Demeter och Melete.  Trischa som var hälften fullblod. Helios mamma var Elektra som jag red och tävlade och hon var efter hingsten Epson som vi hade här på station och som jag även red då en helt fantastiskt fin hingst.
Jag hade ju mina egna drömmar med Helios som hingst men det visade sig att han var klapphingst och sådana kan man inte godkänna i aveln. Så han kastrerades som 4 åring tills slut.
Gårdagen var också spännande i det avseendet att vi hade dagläger för mindre barn som precis börjat rida och jag tog hand om dem hela eftermiddagen.
Jag erbjöd mig att ta hand om deras teori och mina kolleger sa snällt klarar du det? Har du tålamod......gisses vad kul jag hade, vi tränade att ta av och på grimmor benskydd täcken kratsa hovar borsta och göra säkerhetsknutar.
Dessutom så gick vi igenom delar på träns och sadel och putsning av dessa.
Kul för barnen var enormt roliga och ställde många frågor och hade mycket funderingar.
Det viktigaste av allt var att jag insåg att vi måste ha mycket mera teori för alla barn och ungdomar så vi har planer redan nu på vårvintern att ta tag i den biten ordentligt.
 
Idag så var det hoppträning och jag hoppade Jaqueline förstås och det kändes mycket bra så den delen av dagen var bra förutom att det var kallt men resten var väl så där då jag mockade alldeles för mycket och fick ont i nacken. Jag kan inte jobba långsamt och då de andra hoppade två hästar så fick jag skotta stora stallet eftersom Anna är sjuk. Så hon o Bosson missade ju hoppningen idag.
 
Imorgon är det sovmorgon så jag ska stänga av telefonen.......
Godkväll
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0