Kylan går an när man har kul på jobbet....

Publicerat: 2016-01-14 Kl: 22:24:32 | I kategori: Allmänt

Vilken kyla idag stod i morse i ridhuset ett par timmar innan jag skulle rida. Först red tjejerna och sedan kom Johanna, Alice o Madde från Edeby för att rida på STORA hästar!
Ja detta gäng jobbar ju med islandshästar och Johanna är ju tränare i landslaget och som jag vet sedan tidigare är duktig att rida.
De ville prova att rida på halvblod och kom idag för träning. Det stämmer som jag brukar säga att om man lär sig rätt grundridning som liten så kan man välja vilken inriktning man brinner för sedan.
Nu är jag ganska okunnig på islandhästar även om jag de senaste åren träffat på en del riktigt fina så är det samma ridning som gäller och kan man rida det ena så kan man rida det andra. Samma sak med western osv
Riktigt duktiga var de alla tre den stora skillnaden är ju storleken och rörelsemekaniken på hästarna.
Kul hade jag och det verkade som att de tyckte att det var kul om än lite jobbigt. Nu behöver vi en paus...
Johanna ville ta med Helios hem.......
Mina hästar har varit super fina idag. Nu sitter bytes serierna i vart fjärde!!!
Idag kom äntligen Mads hem så nästa vecka är det dags för träning!
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0