Hatar kylan på riktigt...

Publicerat: 2016-01-20 Kl: 23:05:31 | I kategori: Allmänt

Skulle aldrig åka på vinter semester det räcker så gott att frysa på jobbet. I morse räckte inte ens mina nya stövlar efter tre hästar.
Hatar alla tunga täcken och sadlar och alla tunga kläder man har på sig så man blir trött av att gå. Mina stövlar jag har för att stå i ridhuset är super tunga så man får extra träning av benen.
 
Idag fick vi äntligen komma till Segersta då Mads äntligen kommit hem från semestern.
Vi fick mycket beröm idag, kändes bra! Mads tyckte att våra hästar utvecklats bra är ju ett tag sedan vi var där.
Mina hästar kändes fina och jag fick mycket bra hjälp med bytes serierna och piruettgaloppen på Demeter.
Melete var det också mest galopp jobb och träna på bytena.
Extra jobbigt när det är så kallt mycket packning som ska med + att hästarna blir svettiga de har ju uppvärmt ridhus och Demeter skulle behöva klippas.
Millet hann jag bara se slutet på då det är lite meck att skifta häst när man bara är två. Men han såg mycket fin ut.
Så skönt när vi kommer för då har vi ridhuset själva på slutet kommer det betydligt fler då Jeanna också hade träning.
Avslutat kvällen i kylan med två roliga lektioner med super duktiga elever. Först dressyr med "mina" ungdomar vi tränade på slutor idag och det gick mycket bra. Alla hästar såg så fina ut.
Hoppgruppen fick göra markarbetes övningen som vi gjorde med Erik igår. De var också super duktiga.
Lyckliga hästar utan täcken
Ann
 
 
Kommentarer
Postat av: Evelyn

Hatar också kylan=)!

2016-01-20 @ 23:19:45
URL: http://wwwevelynwinroth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0