Fredagkväll = nöjd...

Publicerat: 2016-01-08 Kl: 23:16:21 | I kategori: Allmänt

Ja då har en vecka gått på det nya året och vi har haft en ganska bra dag idag. Äntligen hela personalstyrkan på plats!
Förmiddagen gick i full fart och det var länge sedan jag  blivit så svettig - ska ha varit på semestern då men pga av värme. Idag fick man fixa värmen själv med hjälp av ridning.
Hann med fyra hästar innan lunch. Dressyr på mina fina och ett svettigt pass på Maddes Rangun......det var nog ett år sedan jag red honom sist.
Var så trött när jag ridit klart att jag knackade på sargen när jag skulle gå ut...snacka om trött och Sofia sa åt mig när jag red: du glömmer väl inte bort att andas mamma.....
Hjälpte även Anna med fina Werra och red henne en stund det var också mycket länge sedan jag red henne - fin häst!
Efter lunchen så hade vi planeringsmöte. Vilket skulle behövas oftare men när man jobbar med hästar så lever man just i nuet och slarvar med den viktiga planeringen. Men vi måste verkligen strukturera upp oss mera för att bli mera effektiva. Vi har så många hästar att utbilda för tillfället och ska det bli bra måste vi ha en plan.
Hann med att planera alla målen för våra lektionshästar och vem som har ansvaret för vilka osv. Men det är mycket mera kvar för att strukturera upp hela våren.
Avslutade med att planera nästa veckas arbete. Så det är bara att hoppas att vi kan hålla planen. Det är alltid svårt när man jobbar med djur för helt plötsligt händer det saker som gör att man måste ändra sin plan.
Efter planeringen så var vi så effektiva- in med alla hästar se över det som behövdes göras och sedan iväg till Strängnäs jag, Jossan, Madde o Sofia hann med en fika hos svärmor med bullar från Annas bageri - vilka goda bullar de gör!!!!!
Sedan har vi tillbringat kvällen med tävlings ryttarmöte på bowlinghallen ätit tacos umgåtts och en del spelade bowling jag var smart och skippade det sista momentet då min kropp inte riktigt fixar det.
Sparar mig till ridningen!
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0