Vilken dag idag..

Publicerat: 2016-02-29 Kl: 22:26:40 | I kategori: Allmänt

Som alla andra mycket att göra. Startade dagen med att mocka åt mina hästar och rykt och linda ben inför dagens ridpass. Låter den första stå på skritten när vi tar ut hästarna.
Idag släppte vi ihop alla stona och det gick bra med Killy nu när hon och Jacqueline fått gå själva en vecka.
Så skönt!
Red Melete först som kändes fin red igenom LA:1 då det är tävlingspremiär på söndag här hemma.
Nästa häst var Demeter som inte är riktigt lika fin som hon varit den sista månaden men man höjer väl kraven för mycket. Det blev bra i alla fall.
Helios kändes super och jag red delar av MSVB:1 som vi ska starta på söndag.
 
Därefter hade jag en väldigt rolig lektion före lunch ett par damer i 70 års åldern som inte ridit på många år hade bokat en lektion det var födelsedagspresent. Oj vad de var duktiga och tyckte det var superkul och bokade genast en ny lektion.
Jag hade också kul!
I kväll har jag haft clinic för mina måndags grupper och det kom även andra så kul. Anna o Jossan var med och red på Bosson och Aztor.
Blir så glad över att ha så duktig personal som rider så bra!
Vi hade fokus på hästens form och balans och de visade så bra hur viktigt det är med en bra sits och balans hos ryttaren.
Hann med riktigt mycket och avslutade i cafeterian med eftersnack dels om hästens form och ridning men även hur viktigt det är med kommunikationen redan i boxen med hästen innan ridpasset och i hanteringen på marken.
Så nu är jag trött.
Imorgon är det dags för hoppträning med bästa Erik det är ju en månad sedan sist.
Hoppas att det märks att jag tränat varje vecka trots att vi inte haft träning nu när alla varit på semester.
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0