Fredag = hopp dag

Publicerat: 2016-02-19 Kl: 22:04:02 | I kategori: Allmänt

Idag så byggde jag upp en bana som använts flitigt. På förmiddagen så red jag själv Demeter p Melete.
Vilket gick väldigt bra speciellt med Demeter.
Min egna tanke var att även om jag älskar dressyr så skulle det vara sjukt tråkigt att rida dressyr varje dag!
Men tack vare all dressyr så var det super enkelt att rida banan. Så fin min fux.
Melete var duktig också några gånger var ryttaren lite sämre men jag lär mig... att hoppa denna roliga häst.
Jossan har hoppat Siri, Reilly, Seamie o Boss.
Seamie var så fin (de andra såg jag inte men  Jossan var lyrisk efter Siri så fin ponny med för mycket talang egentligen för att bara lära barn att rida.
Men hon gör  det väldigt bra så vi får helt enkelt se till att ge henne lite extra när hon rida av personalen.
Jossan hann även med nya ponnyn på fm så jag tror att hon är ganska trött.
 
Charlotte är också plats idag för att rida sina fina hästar Jake och Jacqueline. Så det har varit full fart här idag.
 
Hämtat ´Seamies pass hoppas de andra kommer snart. Men det är väl ingen risk att det går lika fort på Svenska Hästavelsförbundet vilket är det förbund de övriga ska tilläggs registreras i.
Seamie är ju ren Connemara så jag antar att det inte är så många renrasiga ponnyer som tas in i Sverige.
 
Imorgon är det lördag igen och bara upp med tuppen igen. På onsdag så kommer Madde hem och på lördag kväll Sofia. Sedan är vi full styrka igen.
 
Hoppas på att kunna träna i början på veckan på Segersta då Mads åker bort i ett antal veckor för att tävla i bla Italien. Vi får se om det går.
 
Fina Siri!
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0