En epok är över.....

Publicerat: 2016-12-05 Kl: 23:10:50 | I kategori: Allmänt

Sorglig dag idag. Vår allra finaste Gent har fått galoppera vidare till Trapalanda. Det går inte att beskriva i ord vad han betytt för oss alla.
Först för Sofia glömmer aldrig första mötet. Sofia skulle ha en hopp ponny och jag kan säga att jag var ytterst tveksam av den mycket pigga och ej så välskolade i dressyr men vackra ponnyn.
Efter mycket vånda bestämde vi oss men han gick ej helt igenom besiktningen så det var bara att leta efter en annan. Men varje ponny vi tittade på så var Sofias kommentar inte som Gent.....
Detta nådde till slut ägaren via dressyrdomaren Maggan Blom som gjorde att vi fick ha honom på foder en lång period och till slut blev det köp då det gick att åtgärda med skoningen och han var helt ok.
Så mycket glädje han har gett och vilka fina framgångar de haft på hoppbanorna och så småningom lyckades jag även få Sofia att starta några dressyrtävlingar.
Gent var ju en mycket känslig ponny och het så när tävlingskarriären för Gent och Sofia var över propsade jag på att Gent ska bo kvar och bli ridskoleponny.
Det tog lång tid innan han kunde bli den absolut bästa barnponny man kan tänka sig.
Från början var det bara rutinerade och välbalanserade ryttare som fick rida honom.
De senaste åren (ganska många) kunde vem som helst kunde rida och jag minns en privatlektion jag hade på försommaren med en mycket orutinerad liten tjej.
Det räckte att jag talade om för honom vad han skulle göra så gjorde han det .....
Gent var alltid väldigt arbetsvillig och även snabb. Hade honom ofta på uteritter när jag var ute med duktiga ungdomar och vi kunde galoppera fort. De andra hade svårt att hänga med då......
En sådan tomhet att förlora en arbetskamrat.
Nu hoppas jag att han galopperar runt med alla våra andra genom åren förlorade hästar......
Tack för allt!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0