Vilken tävlingshelg!

Publicerat: 2016-04-03 Kl: 21:54:14 | I kategori: Allmänt

I helgen så har det ju tävlats i mängder....och bra har det gått för MRK ryttare. Själv är jag ju tävlingsmänniska och ej nöjd med min prestation/ridning då min häst var som en dröm på framridningen. Höll inte min plan utan gick in i collecting ring och fick ej tillbaks känslan efter det.
Det blev ju en placering men jag är ju ute efter känslan och det är det som räknas.
Ungefär som Sofia efter ett samtal efter hennes första ritt idag(i Södertälje) som blev en fin placering 5:a i 1.10  men som Sofia sa hellre en bra känsla och ett ner -hennes fina Pommes har ju så mycket kapacitet men blir lätt spänd hon var mer nöjd lät det som i andra klassen med bra känsla och ett ner. Vi är ju roliga vi ryttare......
 
MRK:s lag fick en fin andra placering idag i div III dressyren. Extra kul att laget bestod av två lektionshästar Helios och Siri (C-ponny) samt en fjording och ytterligare en privathäst.
I klassen blev det även fin placering individuellt då Madde blev tvåa på 68 % med Johannas fina Bad Boy som gjorde sin första tävling och Anna på Helios trea med 67 %.
LA:3 så blev det ju tre MRK placeringar Maria som kom 2:a och Madde 4:a på Seamie och jag på Melete 5:a.
Men nu är man trött efter att ha tillbringat sin dag från 06.00 i stallet.
Bara att ladda inför nästa söndag som är första omgången i div I här hemma.
God natt
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0