Vilken start på ny vecka....

Publicerat: 2015-09-21 Kl: 22:43:37 | I kategori: Allmänt

Den sista ponnyn vi köpte bestämde vi att ej behålla så vi var iväg jag o Sofia för att byta den. Kom hem med två! Svårt att välja och båda verkar super.
Tur att Sofia var med hade jag o Madde åkt hade hon inte blivit glad....Vi tittade på ett helt gäng med ponnyer då vi fått första tjing på att komma och välja vi hittade tre som vi tyckte om. Men dessa två var nog bäst i alla fall. Nu har de fått bada i virkon och kommer hållas isolerade ett tag så att vi inte får in någon smitta.
Ett sto skäck förstås och en valack. Stoet är 6 år och valacken 9 år. Valacken är odöpt så vi får lov att hitta ett bra namn till honom.
Blir spännande!
Andra roliga nyheter - även Madde ska rida för Patrik Kittel men på den öppna clinicen på kvällen. Kul!
Allt sker på Strömsholm i röda ridhuset.
Takläggningen fortskrider på gamla stallet.
 
Imorgon är det dags för hoppning med Erik igen. Kommer nog bara rida en häst - Jaqueline. Demeter har ju vilat ett tag pga hovbölden så hon får vänta med hoppning.
Idag hade jag hoppning på schemat och min sista grupp som ej ridit så länge har utvecklats enormt vad kul det är då att undervisa!
Ann
Vår superfina Magic som är en klippa på ridskolan efter bästa hingsten Simsalabim! Vilket temperament han har hade jag aldrig trott skulle gå så bra att skola in på ridskolan
 
Kommentarer
Postat av: Tina

Hej
Å va kul att Madde ska rida! Jag ska dit och titta så det blir ju toppen, och vad spännande för henne.
Ser fram emot det massor.
Hoppas allt är bra med er, det var ett tag sedan nu.
Vi kanske ses på fredag i vimlet :)
Ha det fint
//ICA-Tina

2015-09-22 @ 15:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0