Logistik...

Publicerat: 2015-11-10 Kl: 17:47:39 | I kategori: Allmänt

Vet när jag hörde det ordet för länge sedan då någon pluggade logistik vilket jag tyckte var märkligt ....det är ju det vi sysslar med varje dag att få livspusslet att klaffa att spara tid på att organisera allt.
Behöver man plugga det?
För mig är logistik att ta ut hästarna i rätt ordning tex så att man går så lite som möjligt på kortast möjliga tid. Vilket jag är rätt bra på vill jag påstå tror att jag kan ta in alla hästar snabbare än två personer som inte tänker så.
 Att ta med sig alla saker på en gång så man slipper gå två gånger eller flera.
Att ta två spånbalar samtidigt istället för att gå två ggr. Att ta med sig en tom kärra när man ska tömma den fulla i ridhuset så slipper man gå tillbaks.
Låta en häst skritta fram på skrittbandet när jag gör iordning nästa häst etc.
Göra två saker samtidigt eller tre eller fyra....men man blir oerhört stressad i längden på att jobba på det sättet. Lätt att hjärnan då har svårt att plocka fram det man vill till slut....
Har fått träningstid för Mads på fredag och om allt gått bra med Uranos kan jag ju ta med honom hem och spar då en resa. Om han inte får gå hem orkar jag åka ytterligare samma resa han ska ju först lämnas?
Träna eller inte träna det är frågan?
Hör Jocke prata i telefon en som sökte hovslagare hör och häpna han sa faktiskt NEJ. Jag trodde inte det ordet fanns just nu är han visserligen justerad och har stränga order på att ej böja sig vrida sig osv. Vilket han tolkar som att man ej ska dammsuga eller plocka ur diskmaskinen.....men hoppas han inräknar sko hästar där också.
Rolig man jag har!
Men det blir nog inga hästar skodda de närmsta dagarna.
Det började med denna fantastiska häst som kom till Trappalanda för snart ett år sedan. Därefter har det ju bara blivit flera och flera.
 
 
Ann
Kommentarer
Postat av: Anonym

Logistik är kunskapen om att leda och kontrollera materialflöden samt till dessa kopplade resurs-, informations- och monetära flöden. Det handlar om att uppnå högsta möjliga effektivitet genom bra service och låga kostnader, för att därigenom tillfredsställa olika parter i en flödeskedja.

Ja att ta hästarna in och ut från hagarna hamnar under logistikens tak. Men tänk då också att logistik finns i alla företag och det är lite mer att planera och utföra än vad som ges sken av. Dåligt att klanka ned på en seriös utbildning som både är bred och ger jobb. :(

2015-11-10 @ 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0