Grislycka!

Publicerat: 2015-11-23 Kl: 22:19:57 | I kategori: Allmänt

Ikväll var tyrannerna ute och letade ekollon i hagen utanför huset.. Då går man inte säker när Jocke kommer med bössan - ett vildsvin fällt, kunde tydligen blivit två men jag var visst för snabb att släppa ut de heltokiga hundarna som blir skvatt galna så fort det smäller. Jag och mamma ansåg dock att det räckte gott och väl med en gris för ikväll. Är ju inte bara att skjuta man ska ta rätt på det efteråt också, så han for nyss med grisen i traktorskopan till granngården för att ta ur, flå och hänga in den i deras kylrum.
Så ni kursare får kanske vildsvin på tallriken nästa ridweekend! :D
 
Fått ganska mycket gjort idag, red Mille och Rangun på fm sedan kom Ylva med en av hennes fina hästar en 5åring jag är smått förälskad i, rör sig väldigt bra och hoppar även sjukt bra. Efter lunch red jag en av våra inackorderingars hästar som jag rider varje måndag men ofta 2-3 pass/vecka. Kul att bygga upp och utbilda hästar och när man får möjlighet att rida dem så pass ofta blir det dessutom verkligen skillnad och ett betydligt snabbare resultat än att sitta på hästen kanske en gång i veckan eller ännu mer sällan.
Red även lille Boss och tömkörde Samoa innan jag skyndade att äta lite middag och baka en sockerkaka till Stallmötet jag skulle hålla direkt efter min 18-19 lektion.
 
 
Verkar inte bli några bilder ikväll, datorn vill inte lägga in några :/
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0