Tack för den här tiden.......

Publicerat: 2015-05-05 Kl: 22:32:32 | I kategori: Allmänt

Igår så fick ju vår fantastiska Gordon - Gordgeous Boy galoppera vidare till Trappalanda. Med stor sorg då han varit hos oss sedan han var 4 år.
En speciell ponny i mångas hjärtan. Lärt många små barn att rida och att vara bestämd. Då Gordon själv var en bestämd valack som det gällde att hålla efter på lektionerna.
Varken Jazza eller Grappan var så förtjust i honom så det gällde att som ryttare hålla avstånd på lektionerna.
Han hade problem med hovarna och till slut så funkade det helt enkelt inte.
Konstaterades för länge sedan att han hade hovbroskförbening och därför fick han aldrig vara med och hoppa när det var lite högre hinder för att spara på honom.
I övrigt så var det hans stora talang vet att Ylva som vi köpte honom av hade lös hoppat honom 1.30 som han klippte utan att blinka.
När han var ung så var han ute och tävlade hoppning med Alwa Åbrandt som hade honom som favorit. Deltog i allsvenskan bla.
Men det fick sedan bli fokus på dressyr där han varit ute och tävlat  en hel del tom LA:1 med Ebba Ottosson. Samt även där deltagit i allsvenskan i dressyr.
 
Vi kommer alltid att minnas denna speciella ponny som dessutom var en new forest som är min favorit ponnyras och jag själv har tävlat hans farfars far Smedhults Cavat när jag var liten. Vi hade en annan fantastisk ponny Armstrong också new forest som var Maddes första tävlingskompis och gick på ridskolan han var efter Värends Pedro som var Gordons mormors far. Lite nördig information men när jag var "liten" så var jag expert på new forest hingstar. Åkte till Stockholm och satt på biblioteket där och läste stamböcker och forskade på "mina" favorit ponnyer.
 
Det finns många som genom åren haft Gordon som favorit här på ridskolan och han har haft förmånen att ha dessa ungdomar som pysslat om honom med det lilla extra.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0