Ögonen står i kors.....

Publicerat: 2015-03-29 Kl: 18:44:10 | I kategori: Allmänt

Jocke snarkar och själv försöker jag hålla mig vaken ett tag till. Hemma igen! Tänk vad tiden går fort -vi har haft en fantastisk semester.
Men en hemsk hemresa. Startade igår kväll med att åka till (ca 13.00 svensk tid). Hatar flygplatser först flyg till Bangkok där vi mellanlandade i ca 2 tim. Vilket skulle bli längre då vi vid ombordstigning hade en mycket överförfriskad man med oss som luktade pissoar milt sagt och säkert supit hela sin resa vilket betydde att han fick gå av igen och vi blev stående /sittande i planet medan alla väskor lastades ur igen för att få av mannens bagage.
 
Detta gjorde ju att planet blev försenat och middagen serverades väl vid ca 03.00 Thailändsk tid sedan var det ju dags att sova trodde jag.......förstår mig inte på alla människor som släpar med sina nyfödda barn på resa till Thailand just nu är det ju dessutom som varmast -35-38 grader hela dagarna i skuggan.
Vet inte vad de har för glädje med det och speciellt inte vi andra som ska höra dessa barn skrika på planet. Antingen så får man spara längre till nästa resa så att man kan åka första klass eller så får man införskaffa de bästa hörsel skydd som finns att uppbringa på marknaden.
Så mycket sova blev det ju inte på planet.
Startade upp hemkomsten med att gå en lång promenad med hundarna i uruselt väder snacka om ett bryskt uppvaknande. Kändes konstigt att gå i stövlar. På vår fantastiska ö har jag gått barfota i sanden i 12 dagar och de sista dagarna blev det ju sandaler när man gick i "stan/byn" annars brände man ju upp fötterna.
 
Som tur var hade jag förvarnat bästa Anna så det blir inga lektioner för mig ikväll. Tack Anna!
Sofia tar kvällsfodringen som tur är - själv  ska jag försöka att få upp Jocke i sängen eftersom han slocknat i soffan!
God natt.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0