Tur att man har två fina hästar att glädjas åt....

Publicerat: 2015-07-16 Kl: 23:20:10 | I kategori: Allmänt

Härlig bild på Palmir o Madde
När det mesta går emot så är det skönt att ridningen fungerar och att hästarna blir bättre för varje ridpass. Min damer blir bara bättre och bättre. Melete är lätt att rida för mycket för hon bara gör allt så enkelt idag blev även traven riktigt bra.
Galoppen är ju så fin och hon börjar blir riktigt stark i förvänd galopp i bra balans.
 Hon är extremt lättlärd vet inte att jag haft en sådan häst förut ska varit Kalypso då men henne hann jag inte lika långt med så det är svårt att jämföra då hon blev skadad och jag sedan tog föl på henne och efter det skolade in henne på ridskolan.
Får se om det hinns med några tävlingar i höst men det känns inte super viktigt men något ska det väl bli.
Hösten börjar se sjukt uppbokad upp på helgerna då det är många kurser inbokade och jobbet går ju först.
Demeter har jag i veckan ridit på kandar och hon blir så bra på det behöver mer styrka bara. Planen är att debutera MSVB:4 i augusti.
Vi har även skuttat lite små hinder och det har vi inte gjort sedan i januari när hon fick en sträckning på insidan av ena låret.
Ann
Min fina Melete som tydligen också kan hoppa
Gammal bild jag hittade på Demeter
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0