Torsdag

Publicerat: 2015-01-08 Kl: 22:44:59 | I kategori: Allmänt

Nu  är mina torsdagselever igång för terminen också :D
Dressyr stod på dagens schema - rakriktning.
Vad är en raktiktad häst och vad är en rakställd häst?
 
Läxa till nästa gång - Utbildningsskalan för min sista vuxen grupp :) Jag gillar att ge dem läxor, vill man bli duktig räcker det inte med timmar i sadeln man måste veta vad man håller på med också, förstå sambandet och teoretiskt veta hur man gör.
 
Magic börjar bli riktigt fin nu men det har tagit ett antal dagar minsann, kul när de utvecklas och jag vill verkligen att de nya yngre hästarna ska bli bättre och mer utbildade hela tiden vilket kräver att vi själva rider dem ett antal dagar i veckan. Nån gång i veckan blir bara underhåll av det som redan är - jag vill ha mera!
Sedan vore det förstås roligare om vi hade fler elever som var riktigt duktiga och även vill nyttja hästarna för att komma ut och tävla på - man måste ju inte ha egen häst för att tävla och träna.
Palmir och jag för Erik B i somras..
 
 
Vore ju dökul att kunna ha "ridskole-lag" i allsvenskan med bara ridskoleekipage :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0