Mör

Publicerat: 2015-01-08 Kl: 23:00:40 | I kategori: Allmänt

Bra dag igen!
Idag red jag på Rocco mannen efter ett långt markpass först. Så skönt att äntligen börja rida igen efter alla timmar på backen men det är mycket jobb kvar. Jag hoppas verkligen att vi är på rätt väg han är fortfarande ljudkänslig men det blir bättre hela tiden.
Inser att det är väldigt mycket jobb kvar men hoppet är det sista som överger en.
Hade det inte varit en så fantastisk häst hade jag gett upp för länge sedan. Det är inte ofta man har en häst med den mekaniken i sitt stall. Men har ju under den här tiden också verkligen förstått vilken fin nybliven 5 åring jag har som inte har den rörelsen men betydligt mycket lättare att rida.
Så gången är ju inte allt.
Har ju också lagt av mig den här tiden jag inte ridit Rocco då det krävs otroligt följsamhet i kroppen att rida med honom och otrolig kroppskontroll den som inte tror att det är jobbigt att rida kan ju sätta sig på en häst med mycket rörelse ...Sjukt svettigt i alla fall.
Imorgon är det träning för Siv på mina fina ston som gäller och en god middag efteråt. Ska bli kul.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0