Mobilen går varm!

Publicerat: 2015-01-13 Kl: 20:12:57 | I kategori: Allmänt

Full rulle i mobilen idag!
Spekulanter på hästar, ridlägerförfrågningar och annat. 
 
Helios var iaf mkt bättre på eftermiddagspromenaden idag, gick nästan obehindrat så det känns jätteskönt verkligen. Han är en tuffing så han är förhoppningsvis snart tillbaks igen, vi som lagom hade börjat komma igång så smått :/
 
Hoppningen har gått AWSOME :D Red Palmir i första gruppen vilket gick ok, lite svår bana med mycket svängar - han är inte fullt så självbärig ännu. Magic gick galet bra i andra passet, och det märks att jag lagt ned så mycket tid på dressyren sista veckorna. Urkul!
Efter lunch blev det ett dressyrpass på Rangun, som faktiskt var ganska cool trots massa hinder med vattenmattor osv. Det bekom honom inte nämnvärt, det kan dock vara glömt imorgon har jag lärt mig efter alla år med denna märkliga häst. Vi avslutade med att försöka oss på ettor vilket gick över förväntan.
Avslutade dagen med en häst jag kommit att tycka mer och mer om då hon utvecklats i raketfart sista tiden och har ett så härligt temperament.
Calima hade bommar på schemat, vilat lö-sö o sedan tömkörning igår så var jag lite osäker till hoppning. Fegråtta som jag är, särskilt efter min lilla crasch mitt i en oxer i november. Hinder har alltid varit lite av en akilleshäl hos mig :S 
Jag hade en annan sadel idag då jag inte alls är nöjd med förra veckans bom-pass och känner att sadeln inte är optimal - särskilt inte för mig. 
Den jag tog idag gav mig en HELT annan känsla och självförtroende i och med det, vi for över hinderna utan att tveka! Fina lilla häst, tänk om man kunde behålla alla...
 
Calima
 

Kram Madde 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0