Middag

Publicerat: 2015-01-28 Kl: 22:41:34 | I kategori: Allmänt

Onsdagsmiddag hos goda vänner idag :) Johanna är ju även min fantastiska frisör! Första gången jag fick se deras nya hus också - kommer bli kanonfint, de håller på och renoverar. Hon är även fått iordning en jättefin och mysig salong i ett av de mindre husen på tomten. 
Är så trött så ögonen går i kors och känns som jag har massor att göra :S Tur att jag ska åka lite bil till Segersta imorgon så kan jag hinna undan med en del. Måste fixa tydliga scheman för Rangun och Millis samt lektionsplaner för mina fyra ridgrupper som ska ha vikarie.
 
Veterinärbesöket gick bra, jag var inställd på att han inte skulle vara felfri vilket han inte heller var. Det är en stor häst och tränas hårt, underlaget har dessutom varit uruselt under många veckor nu. Lie (veterinären) tyckte han var väldigt fin i övrigt och var inte det minsta bekymrad, tydligtgen många hästar som kommer in med likande bekymmer just pga underlaget som råder. Det är inte heller bra att de går med broddar så länge, nu kom visserligen vintern relativt sent, hästens naturliga glidmoment i varje steg försvinner vilket ger större påfrestningar på ben och hovar - lederna därimellan. Fick ju se en väldigt tydligt filmstudie på just detta under min C-tränarutbildning. 
Han ska ta det lite lugnare nu med skritt och såsmåningom lite trav innan återbesök när jag kommer hem. 
 
 
Fin bild på Fia och Mille - vore ju trevligt om hon kunde bidra med ett inlägg här i bloggen eller var tycker ni läsare? Vill ni inte veta lite mer om hennes nya springare och hur det går med Pommes?
 
På em idag red jag dressyr på Rangun, Helios (som Jossan fick rida fram först) och sedan Magic. Bytte som planerat bett och blev skillnad MEN största problemet sitter i min hand, får inte bli stum själv i den där vänsterhanden... Vore så himla kul att utbilda honom så pass att han kan gå minst MsvB dressyr, bytena kan bli lite krux då han är lite speciell men han har fin galopp som dock fortfarande behöver mycket styrka. Tror han kommer ha mycket lätt för piruetter så vore kul om vi kunde klara byten såsmåningom. Alltid retar det någon med en skäck på dressyrbanorna ;P
 
Måste fixa lite nya fräscha bilder på honom!
 
Har även klippt Melete så man slipper skämmas för mamma och henne på Segersta imorgon!
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ann Stensson

Jag tycker det skulle vara jätteroligt att läsa om Fia och hennes hästar! Det "saknas" en i familjen att läsa om! Ha det bra allihopa! Kram!

2015-01-29 @ 07:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0