Hoppelihopp!

Publicerat: 2015-01-26 Kl: 21:00:49 | I kategori: Allmänt

ÅHHHH vad kul att HOPPA!!! och vi har så himla fina hästar :D
 
Första passet blev med store Aztor som skötte sig fint som vanligt, blir bättre och bättre hela tiden. Sedan var det dags för min fläckiga stjärna Magic, han har blivit så ridbar och ger en härlig känsla. Vi hade banhoppning idag och det gick verkligen bra och jag kunde hålla en bra rytm även om det blev nått stort språng eller snubbel. Jättekul verkligen.
 
På em red jag först dressyr på min ädla springare Rangun som var riktigt tam trots alla hinder framme och mamma som jobbade Rocco i ena änden. 
Jossan kom sedan ut och bytte häst så fick Helios skutta över några små hinder för första gången sedan han kom, gissa om han var glad?!! Sånt tryck i sprången och han hade nog gärna lagt av både en och två bocksprång men han höll sig i skinnet. Det bara kröp i fingrarna att hoppa mera, även honom tror jag. 
 
När jag kommer hem från semestern igen ska han få vara med för Erik och hoppa, då kommer han att vara med igång och orka ordentligt.. Längtar!
 
Nöjd kille med de små hinderna i bakgrunden, typ 70cm tyckte han var puttinuttigt!
 
Mina elever 17-18 fick sedan hoppa delar av del bana vi hade på fm. Duktiga elever och ponnysar + Uranos :)
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0