Lite vila inför nästa kurs...

Publicerat: 2015-12-29 Kl: 22:11:55 | I kategori: Allmänt

Ja då var barn och ungdomslägret slut. Idag har det varit markarbete och hoppning på schemat. Så även för mina "små damer". Idag markarbete och imorgon mera hoppning.
Så viktigt att rida varierat och de flesta hästar mår bra av att hoppa den enda häst jag vet är väl Rangun som slipper då han verkligen inte gillar det men det går ju att göra annan variation för en så speciell häst.
Det är nog den enda häst jag vet som inte gillar hoppning.....
Alla våra lektionshästar tycker ju att det är kul. Flera är dessutom riktigt bra hopphästar.
Sofia har ju tyvärr varit sängliggande i dag vilket betyder mer arbete för oss andra. Avslutade eftermiddagen med ett dressyr pass på Pommes gillar verkligen att rida honom han är speciell!
Jossan tog hand om Pebblan och det såg riktigt bra ut. Anna har också ridit lite hästar under eftermiddagen.
Nu är snart 2015 slut och det känns som att 2016 kommer bli ett spännande år.
Vi har riktigt fina hästar just nu men det är mycket arbete bakom att utbilda hästar är ett långsiktigt arbete. Så jag ser verkligen fram emot att fira in ett nytt spännande år tillsammans med goda vänner.
Håller på att fundera på nyårs menyn då jag verkligen gillar att göra nya spännande rätter.
Madde o Sofia tycker att jag brukar överarbeta då jag lägger ganska många timmar i köket inför nyårsfirandet men det är lite som meditation för mig. Fast kanske under press!
Känns lite pressat då jag fortfarande inte bestämt mig och jag behöver ju handla imorgon......men det löser sig nog.
I helgen är det dags för ridweekend och det är fullt ska bli kul.
Nu ska jag sova tidigt så vi hinner rida innan ridhuset blir upptaget av isolerings arbete under eftermiddagen.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0