Nya ponnyn fin!

Publicerat: 2015-08-24 Kl: 23:17:31 | I kategori: Allmänt

Vår lilla Boss ser ut att vara ett kap. Vi hoppas att han kommer att trivas hos oss. Här på ridskolan har vi fullt upp att placera in alla nya elever i grupperna. Det är många grupper som är fulla nu. Vi har startat nya grupper och får varje dag förfrågan om ridplats.
Tittar fortfarande efter någon mer ponny. Tur att vi har så fina snälla stora hästar som får vara låtsas ponnyer. Fick ett mail från en mamma som sa att Athos var nya favoriten hos hennes barn.....
Alla hästarna är så fina nu vi har lagt mycket jobb på att rida dem under sommaren både för att lösgöra och stärka upp men också att vidarutbilda dem.
Sedan hjälper det ju att vi instruktörer har samma linje på vår utbildning av eleverna med samma fokus på grundridning och en korrekt och följsam sits.
Grunderna är ju det vi sysslar med varje dag på våra egna hästar för att komma vidare det finns inga genvägar...
 
Idag har min fina gula fått ut och galopperat det gillar hon och viktigt med varierad träning. Hästarna måste tycka att det är kul att arbeta och viktigt att stärka upp hästen med uteritt i skog och mark och även hoppning alla våra hästar hoppas regelbundet. Den enda som har dispens från hoppning är Rangun som verkligen inte uppskattar detta alls...
Precis som Sofia jobbar sina hopphästar mycket dressyr också.
Imorgon är det hoppträning för Erik igen och då ska jag hoppa Demeter och Jaqueline. Sofia hoppar sedan Melete på em.
Bättre att Sofia hoppar henne åt mig hon som är den riktiga hoppryttaren i familjen. Så kan jag ta över så senare. Jag har ju inte hoppat Demeter tidigare utan började med det detta året då jag har varit fullt nöjd med att hoppa mina fina lektionshästar.
Fina Melete!!
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0