Segersta tur och retur

Publicerat: 2015-04-22 Kl: 21:09:18 | I kategori: Allmänt

Startade även denna morgon med lektion, lr ja inte fullt lika tidigt som igår då jag körde igång med Christina kl.07'00!! 
Anna som jobbar i stallet på förmiddagarna är flitig på att rida lektioner, och det har sista tiden blivit iaf 3st i veckan! Kul med så ambitiösa elever och det märks även på utvecklingskurvan hos både häst och ryttare. Det är såklart även roligare som tränare att ha elever som rider kontinueligt och att man har en plan och bra dialog med sin elev. 
Sedan kan det ju råda delade meningar om vad kontinureligt är men ja tycker väl iaf en gång/vecka - och det är ändå inte speciellt mycket. Fyra gånger i månaden är ju inte så mycket, på 30 dagar.. 
Inte för egen del iaf, hade jag råd och tid skulle jag träna 2-3 gånger i veckan med varje häst!! :D
 
Vad gjorde man utan Mads och hela gänget på Segersta?! Aldrig en tråkig stund när man är där :)
 
Nästa vecka åker han till Tyskland igen men sedan är min plan att spendera lite mer tid där - få hjälp med träning och hjälpa dem i stallet, de är kort om folk. 
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0