Många detaljer om är viktiga...

Publicerat: 2014-09-22 Kl: 23:20:22 | I kategori: Allmänt

 
Så till detaljerna idag var ju bästa Jimmy Inserte här och vi gick igenom en massa sadlar och hästar. Utan en bra sadel som passar hästen så blir det inget bra arbete.
Fel sadel påverkar hästens gång och förmåga att arbeta rätt. Rider man tillräckligt länge med fel sadel så kan ju hästen få tex ont i ryggen och även problem med hältor.
Idag hade vi Jimmy för oss själva och kollade av alla våra tävlingshästars sadlar men även en ridskolesadlar.
Grappan har fått en ny och Aztor har vi provat ut både hopp o dressyr sadel åt.
Men även några till gick vi igenom.
Min sadel låg super på alla "mina" tre hästar just nu som jag rider. Vilket jag också tyckt men ville för säkerhets skull ha expert koll. Då jag ju egentligen köpt sadeln till Demeter.
Dessutom köpte vi lite nya stigläder då flera behövde bytas.
Imorgon är det hoppning igen så det gäller att ladda batterierna.
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0