Vilken hästman.....

Publicerat: 2014-10-17 Kl: 22:31:06 | I kategori: Allmänt

Idag var ju John Ricketts här igen o jobbade med 2 hästar från 13 till ca 17.30. Han är mycket noggrann och så duktig med hästarna. Vore kul om Ridklubben kunde ha en clinic med John här på ridskolan.
Förutom att han är så duktig på hästar så är han även rolig och vill verkligen att man förstår vad han menar - pratar ju bara engelska för det mesta även om han förstår svenska.
Jag inser att jag har mycket jobb framför mig med Rocco. Men som John sa att allt arbete man lägger på en häst har man igen på nästa häst och alla som kommer därefter.
Helt såld är jag i alla fall. Ska tillverka en docka och ha vid häst träningarna......
Inser att vi rid människor lätt bara rider på även när vi har problem istället för att lösa problem och se till att vi verkligen får en avspänd häst där vi kan kontrollera att hästen är "soft" och utan "tens" som han säger.
Ann
Kommentarer
Postat av: Monica

Jaaa! En sån clinic skulle jag verkligen vilja gå på! Hoppas att det kommer framöver. :)

2014-10-20 @ 08:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0