För trött för referat..

Publicerat: 2014-10-11 Kl: 18:02:10 | I kategori: Allmänt

Igårkväll började jag på ett inlägg i mobilen då jag lagt kmig i sängen till slut men ögonen gick i kors och fingrarna lydde inte så gav upp.
 
Igår var vi iaf på Segersta, jag hade med mig Rangun som fick massa skäll eller ja jag fick massa skäll av Frida (jobbar där) att han var för tjock!! Jo jag vet, ja försöker banta honom men det händer inte så mycket :S
Jag värmde upp honom och sedan fick Mads ta över då jag bland annat ville att han skulle testa ettorna på honom, sjukt fin blev han iaf efterhand och ettorna ska han nog minsann kunna lära sig inom en inte allt för lång framtid - min stjärna!
Mads tyckte också han kändes bättre än sist, även om vi fortfarande har mycket jobb kvar, sjukt knepig häst verkligen. Han påpekade även att han är en rolig häst att rida något jag verkligen kan hålla med om (de flesta dagar iaf ;P ) hehe..
Mamma hade med sig två hästar, Melete och Demeter.
Förhoppningsvis ska vi dit igen på måndag då får isf Mille följa med :) Jag är lyckligt lottad denna vecka som gått då jag fått hela 5(!) ordentliga pass för tränare. NÖJD och tack mamma som ställer upp förstås.. 
Mamma hjälpte mig med Mille tor och fre, han var väldigt fin båda dagarna och vi jobbar vidare på kommunikationen och att han ska vara med HELA tiden. Han blir väldigt lätt av/på. Vi fick igår till ett par riktigt fina travökningar också - svårt med honom då han är så stor, nu börjar dock styrkan komma då han tidigare dök i längningarna något han inte gjorde alls igår. 
Mamma apploderade nästan på läktaren :D Bytena känns bättre och bättre men det är INTE lätt inte... Mamma fick promenera med långpisk bakom och vi trampade honom vilket han börjar förstå väldigt bra. Kul!
 
Foto: Oda N. Jag och Mille vid förra årets julavslutning.. 
Jag har börjat fundera på årets nummer och jag tror det kommer bli något alldeles extra!!!!
 
Idag har jag haft en riktig stalldag, det har jag visserligen varje dag men idag var det lite mer avslappnat och som jag själv ville.
Började med att jogga Rangun på utbanan på morgonen, lite mockning och så uteritt i fantastiskt höstväder med Fia/W-T och Erika/Kirre. Båda dessa nykomlingar och gröna hästar börjar få ganska skapligt kondis och denna gång var inte kraften helt slut då vi kom tillbaks efter en tur "Runt sjön" - perfekt med nysladdad väg. 
Lite mer mockning, snabb lunch och sedan en privatlektion. Funderade sedan kort om jag skulle åka hem tidigt men ni kan ju själva räkna ut vad jag gjorde?
Tog och motionerade ytterligare tre hästar :D
Calima blev det tömkörning med, mycket länge sedan sist och hon var väldigt fin faktiskt. Kul att se så snabb utveckling med henne. Hera longerade jag och sedan ett kort dressyrpass på Palmir på utebanan.
Fina hästar har vi iaf!
 
Foto: Oda N. Palmir vid förra årets julshow, han har biffat på sig en del tycker jag allt..
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0