Sommaren på ingång igen :)

Publicerat: 2014-05-13 Kl: 21:29:06 | I kategori: Allmänt

Vilket härligt väder! Perfekt ridväder idag - lagom varmt :)
 
Först hoppning på fm Magic först ut - gick SUPER! Massa beröm från Erik = STOLT som en tupp! ;P
Sedan har jag blivit pålurad/övertalad (enligt någon var det min egen idé) - läs noga nu - JAG ska tävla HOPPNING i helgen!! Herregud - skräckblandad förtjusning...
 
Skäck o fläck!
 
Eftersom Demeter tävlade i söndags o ska till Segersta imorgon o så tävla igen på sön så fick jag avstå henne och då var det ingen mindre än Hera som fick hoppa istället. Hon skötte sig väldigt bra och klarade övningen över förväntan då det var ganska svårt för henne. Sista rundan gick grymt bra! En bana på ca 90 som hon kom igång riktigt fin över..
 
Efter lunch startade jag med Rocco på utebanan med hjälp av mamma i öronsnäckan - han var fin och vi kom snabbare till ett bra arbete och framåtbjudning idag. Imorgon ska ha få gå ut en sväng på morgonen. Med Fia och Pommes hoppas jag men morgondagen blir lite kaos då jag har tre privatlektioner plus Segersta och hästar att rida o stall att fixa.. 
 
Sedan Shaddow på utebanan, stor skillnad på honom på de få gånger jag ridit honom nu. Fin men lite envis och opstinat ponny :)
 
Shaddis i höstas!
 
Rangun var sist ut för dagen - han trodde han skulle få gå ut i skogen stackarn. Lurad av att jag satt upp utanför stallet eftersom jag skulle till utebanan. Men väl igång sedan så var han fin och blev glad igen :) Gjorde en ordentlig framridning (som alltid behövs på den hästen) och sedan testade vi av lite rörelser åt varje håll. Två 3:or i var 5:e då jag missade lite i första och sedan en linje med 5 i vart 4:e. En helpiruett åt varje håll och lite samling i passage, sedan fick han skritta en sväng på vägen.
 
 
Mycket gamal bild på prinsen! Tänk att det nu i maj är 7år sedan han flyttade hem till oss <3
 
Innan hemfärd hade jag en privatlektion för Anna på Werra - gick mkt bra. Kul med en så ambitiös ryttarinna! :)
Svängde in på Höök´s på vägen hem för att fixa en lagtröja samt införskaffa lite skimmelschampo inför helgen - vita ben och så den där väldigt vita (ej för tillfället eftersom han envisas med att lorta ner sig) skäcken Magic. Han får sova i dubbla halstäcken på lördag tror jag :/
 
Blev även två par nya träningskydd, ett par handskar jag var tvungen att testa då flera av våra elver har köpt sådana. En gelépadd så jag och Fia slipper slåss om den enda vi har och paraffinolja till sadlarna.
 
Nu ska jag sova! Lång dag imorgon igen..
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0