Jumping princess!

Publicerat: 2014-05-07 Kl: 20:31:40 | I kategori: Allmänt

Wohoo! Idag har vi hoppat!
Dock inte för Erik då han var tvungen att avboka pga skadad häst.. Stackarn - hoppas det gick bra med hästen till slut :/
Olycksfåglar..
 
Vi beslutade oss som sagt var för att hoppa ändå, trotts halvrisigt väder byggde vi om på utebanan. Magic hoppade jag och som vi hoppade! Eller ja han hoppade och jag hängde med ;P Iaf ett par gånger när piloten red som en kratta fram till hindret.
Dessutom hoppade vi högt, både mamma och Fia såg ytterst förvånade ut när jag satte sprutt med banan som Fia just hoppat med Pommes. Det högsta låg iaf på 1.15m (!) :D stolt som en tupp och sjukt fin häst! Med hjärtat i halsgropen tog vi oss över alla hinder :)

Tyvärr inga bilder eller film men jag fick med ett kort klipp på Sofia & Demeter som jag nyss la upp på vår fb-sida!
 
 
Sedan red jag lille Shaddow som var smått vild och hade en del egna åsikter om vad som skulle göras och inte - därimellan var han dock ruskigt fin i galoppen!!
 
Efter lunch red jag Rocco, Malaika och Rangun innan privatlektion och sedan hemfärd.. Rocco var ganska fin, mamma skulle hjälpa mig men blev lite avbrott när det dök upp kunder samtidigt.
Rangun började jag med i ridhuset men gick sedan ut på utebanan när Fia kom med sin ridgrupp, han var sjukt spänd och rädd för alla hinder. Tokiga häst - han borde väl veta vid det här laget att han inte ska hoppa, jag har lovat honom att han aldrig mer ska behöva hoppa hinder och springa över bommar.
Han fick iaf röra på sig.. Imorgon blir det lite mer trimm och på fredag hoppas jag mamma kan hjälpa mig med honom, hon har iaf lovat hjälpa mig med Roccan. Hon ska ju på fortbildning imorgon - lyx - på Strömsholm för Jens.. Väldigt bra och tema så hade gärna deltagit själv men jag har redan varit borta två dagar denna vecka så det funkar inte plus att jag har massa lektioner på kvällen sedan så det är ju inte så att jag kan rida då.
 
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0