Dag 1 avklarad!

Publicerat: 2014-05-05 Kl: 19:02:15 | I kategori: Allmänt

Då var första dagen av steg 6 avklarat! Vi började på Ridsportens Hus med lite genomgång och så hann vi med ett föredrag innan vi begav oss till Gula ridhuset för att titta på när Eva-Karin hade två ekipage - fokus på galoppombyten idag.
Lunch och sedan elevledda lektioner, dugga osv.. Jag skulle ha lektion på em men hästen gjorde något konstigt med ena bak så den blev halt :/ jag fick ha lektion i typ 3min.. Får dock en ny chans imorgon :D
 
Duggan gick ganska dåligt kändes det som :/ jag är ingen teoretiker..
Men nu vet jag vad jag måste råplugga på till examen i slutet av september!  Hjälpgivning framförallt! Fick med mig Alexandra hem då hon ej hittat boende så soffan får duga - perfekt eftersom vi ska ha föredrag ihop och nu har hela kvällen på oss att förbereda oss. Hon har bland annat gjort en superfin Powerpoint presentation.
 
Nu ska vi ta och äta lite middag innan vi fortsätter med det sista.
 
Gårdagen var iaf grym! Eller ja hela veckan faktiskt! Två vinster :D
Kul med lite framgång så man ser att man gör rätt och allt jobb ger resultat till slut. Debro skötte sig sådär, blev strax över 59% men vi hade många 7:or och hade vi bytt ut t.ex en eländig 2:a mot 7 så hade han varit placerad och laget precis utanför placering på 3:e plats. Synd, delvis berodde såklart missarna på mig. Han reste sig käpprätt upp och höll på att slå över när jag satt upp, som tur var satt jag kvar och Anna hade en longerlina på så vi hade lite kontroll. Jag blev ändå lite "ur fas" kan man säga. Han var sjukt fin vissa bitar på framridningen och ibland lite motspänstig. Likandant inne på banan och när jag kom till sista galoppen ringde klockorna för att fälla ned bommarna till järnvägen som går precis bredvis banan - jag blev lite orolig att han skulle spunka ur så tappade lite koncentration och fick då en 2:a :/
Vi han precis rida färdigt till dess att tåget kom iaf!

Riktigt fin häst men mycket jobb kvar, jag ska starta honom i Strängnäs den 29/5 igen..
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0