Sen torsdag..

Publicerat: 2014-03-27 Kl: 22:34:26 | I kategori: Allmänt

Jahapp! Då var man inne från stallet, passade på att kvällsmocka lite i vårt lilla stall så det kanske går lite snabbare imorgon bitti. Jag kläckte nämligen den briljanta idén att vi ska löshoppa imorgon :)
Så då kommer vi garanterat att hinna med alla hästar även om det är lite bökigt att bara vara två vid just löshoppning - en till hade varit perfekt, till att skifta hästar i manegen.
Blir nog nästan tio hästar vi ska löshoppa :)
 
 
Idag har vi också varit rätt flitiga om jag får säga det själv. Började morgonen med att rida ut på Mille & Rocco, Mille var sjukt taggad och lycklig över att äntligen fått lite mer uppmärksamhet och framförallt ridning/motion. Det är definitivt en häst som inte skulle trivas som pensionär. Han har varit så olycklig dessa dagar han fått vila helt.. Stackarn - ibland måste man faktiskt ha lite återhämtning..
Sedan red jag ett lätt jogg/dressyrpass på Rangun som kändes fin efter gårdagen på Segersta. Han även med att tömköra en söt liten 4-årig ponny jag har i uppgift att rida in/utbilda.
 
Efter lunch hoppade jag Magic och Fia Pommes, hästarna fick vara ute ca 30min längre idag då vi inte började ta in förrän halv fyra. Helt fantastiskt vad lycklig man blir varje år som värmen kommer tillbaks :D Hästarna står och solar o rullar av sig vinterpälsen.. = Skitiga hästar
Sedan hoppade vi Hera & Thaleia, gick kanon och Hera är verkligen en klocka på hinder. Hoppar allt man styr på och är i det stora hela rätt okomplicerad men mycket massa att rida ihop. Vore kul att hinna med något dressyrpass innan mamma kommer hem och tar över.
 
Sedan lektioner fram till 21, duktiga elever och framförallt fantastiska lektionshästar som alltid gör sitt bästa!
 
Kram Madde
  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0