fortsättning..

Publicerat: 2014-03-04 Kl: 22:44:54 | I kategori: Allmänt

Inte helt lätt att blogga ifrån mobilen, speciellt inte när Christina ringer och stör (hehe) mitt i och då går det inte att komma tillbaks där jag var i texten, därav att det inte blev något avslut på det tidigare inlägget...
 
Mille var som sagt fin, ett par onödiga stora missar men annars så kändes det kanon, skönt att rida en häst som inte är livrädd för omgivningen heller. ;P
Rocco skötte sig egentligen över förväntan - alla odds emot oss då vi kom iväg alldeles för sent, tänkte först inte starta alls då allt gick emot innan jag ens kommit upp på hästen - som dessutom var spänd som en fiolsträng :/
Väl uppe och igång kändes han ändå väldigt fin och ganska ridbar så jag red igenom programmet ändå, med ganska blandade poäng, största missarna där det var koeff  2 så slutprocenten var ju inget att skryta med direkt.
Det svåraste är att jag tappar mycket av framåtbjudningen när jag kommer in på banan - men som sagt över förväntan, han har inte varit ute sedan tidigt i höstas heller.
Det känns ändå som att vi är på rätt spår och att vi fungerar bättre och bättre ihop, han är en annan häst i stallet och är numera gärna nära och står och gosar och ja tror vi börjar känna oss trygga med varandra. Han verkar även börja förstå själva tävlingsbiten och gilla att visa upp sig - från en bra sida ;P
Vi måste ut och träna på att göra bra ifrån oss även på nya platser!
 
Väl hemma igen blev det pyssel av pojkarna och jag packade ur det mesta, resten och mockning av transporten får vi ta imorgon när det är ljust så man ser bättre vad man gör.
 
 
Oerhört osmickrande bild jag hittade på datorn som Fia tagit på Mille.. Åhh vad härligt det vore med lite gräs i hagarna!
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0