Åter till vardagen...

Publicerat: 2014-03-03 Kl: 22:58:00 | I kategori: Allmänt

Måndag och nya tag. En ny praktikant Denise som kommer att vara här hela mars anlände i morse. Hon går en lärlingsutbildning på gymnasiet i Dalarna.
Hon har sällskap av Stefanie som har en vecka kvar på sin två veckors praktik. Kul med praktikanter!
 
Idag var det mycket att göra och alla hästar hanns ej med. Bättre att få kvalite på ridningen och hinna med färre hästar.
Då jag hade en privatelev på morgonen så blev det några färre hästar gjorda + att Madde hjälpte mig med Demeter och jag henne på Millet o Rocco. Det är ju tävling imorgon ingen super uppladdning att hästarna har vilat i tre dagar.....
Dessutom ingen träning för Mads på länge eftersom han är i Frankrike och tävlar. Där det gått riktigt bra med båda hästarna. Vinst i GP med den otroliga Jimmy Choo - I debuten internationellt!
Han debuterade ju i Intermediare Ib här i somras och kom tvåa vet att jag fick ståpäls då så himla fin häst.
 
Inspiration i alla fall efter att tittat på alla skickliga ryttare på Skandinavium. Så spännande hoppning var det verkligen. Lördags kvällen var magisk med svensk seger och enda felfria i omhoppningen. Duktiga unga ryttare på gång i Sverige. Gårdagens världscup var också super med tre svenska ryttare i omhoppning.
Fredagen dressyr var så där,  men lördagens kür var desto bättre.
Nu sovdags lång dag imorgon....
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0