Rätt nöjd ändå!

Publicerat: 2014-06-05 Kl: 22:12:00 | I kategori: Allmänt

Idag har det tävlats må jag säga!
Med Mille debutarade jag PSG - galoppen gick helt åt skogen tyvärr.
 
Vi slutade på drygt 59% med tre riktiga bottenpoäng, 1, 3 & 3. Något som kostar enormt :( vi hade ändå ganska bra poäng i traven. Måste jobba mer med min sits - tur vi ska på kurs för Diane på fredag igen! :D
 
Rocco gick inte som en gud men förstod ju ändå att poängen skulle bli ganska bra eftersom han är en sjukt fin häst. Fick verkligen rida häcken av mig! 
Så vi är förtjänta de där fina poängen :)
 Många åttor blev det!
 
En tjej jag är väldigt nöjd med idag är såklart bebisen Hera som gör sin tredje tävlingsstart någonsin, dessutom i en klass hon egentligen inte är stark nog för. Skänkelvikningar påbörjade vi för bara några veckor sedan så dessa var vår svagaste punkt samt travlängningarna. Det var trotts allt en regional LA och då krävs mer än i Lokal. Hon skötte sig fint men kändes lite matt, tror hon gillar bäst att gå utomhus :)
Eftersom klassen var hemma och jag kände att hon ändå skulle klara att gå på godkända betyg så fick hon starta. Och är dessutom ett extra plus då hon ska säljas.. Fina tjejen ♥ 
 Domaren tyckte hon var fin :)
Kul att så mycket har hänt på relativt kort tid. 
Då hon startade näst sist fick hon också gå prisutdelning istället för Rocco så Hera lär väl tro att rosett är obligatoriskt nu då hon fått en vid varje start
; P
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0